Pastelky

Třída Myšky

DUBEN

Integrovaný blok: Kuřátkovy úkoly

Téma: Příroda plná mláďat

Podtéma: Myška poznává zvířecí rodiny

                  Den Země

Téma: Bezpečné chování – Doprava

Podtéma: Jak myška cestovala

Charakteristika IB: V čase Velikonoc se děti seznamují s historií a tradicemi tohoto svátku. Všímají si kvetoucí přírody, domácích zvířat a jejich mláďat. Zaměří se na vznik života a jeho vývoj.

Dbá se na fyziologické potřeby dětí a zacházení s běžnými předměty denní potřeby. Děti zachycují a vyjadřují své prožitky (výtvarně, hudebně, pohybově, dramatizací), zkouší tradice. Mají možnost, podílet se na volbě činností. Připravují a realizují společné zábavy a činnosti. Využívají práci s knihou, obrazovým materiálem a další média.

Cíl: rozvíjet schopnost přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám

      seznámení s tradicemi – Velikonoce

 Plán akcí: 

Úterý 1. 4. - 5 lekce plavání

Středa 2. 4. – Městské divadlo Děčín – pohádka O princezně, Lucášovi a makových buchtách (8:30 hod)

Pátek 4. 4. – vyšetření zraku Prima Vizus – pro objednané děti (10:45 hod)

Úterý 8. 4. – 6 lekce plavání

Středa 9. 4. – Rozhýbejme své tělo – cvičení v tělocvičně ZŠ Máchovo mám.

Úterý 15. 4. – 7 lekce plavání

Středa 16. 4. – keramika

Pátek 18. 4. – Velký pátek – Státní svátek

Pondělí 21. 4. – Velikonoční pondělí – Státní svátek

Úterý 22. 4. – 8 lekce plavání

Středa 23. 4. – Den otevřených dveří MŠ

Čtvrtek 24. 4. - Rozhýbejme své tělo – cvičení v tělocvičně ZŠ Máchovo mám.

Úterý 29. 4. – 9 lekce plavání

                     – odpolední akce s rodiči PÁLENÍ ČARODĚJNIC

Středa 30. 4. – dopolední čarodějnický karneval

 

Básničky a písničky:

Básničky: Naše kočka strakatá; Hody, hody, doprovody        

Písničky: Žabička zelená; Beruška Maruška; Když jsem já sloužil


BŘEZEN

 S dětmi se budeme zaměřovat na změny v přírodě, které přicházejí s jarem, a na rozmanitost přírody. Seznámíme je se světem rostlin, ukážeme si několik jarních kytiček. Pomůžeme dětem uvědomit si vzájemnou propojenost živé a neživé přírody. Podpoříme jejich radost z objevování nových věcí. Děti budou rozvíjet své komunikační dovednosti a posilovat kulturně-společenské návyky, společně navštívíme Městskou knihovnu Děčín. 


Integrovaný blok: Sluníčkovy úkoly

Téma: První jarní květiny, Jarní počasí

 Podtéma: Jak myška probouzela zahrádku – První jarní kytičky

                  Myška a jarní sluníčko


Cíl: Rozvoj a užívání všech smyslů.

      Znát a dokázat rozlišit znaky jara, jarní počasí a kytičky 

     Posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování).

     Seznámení s jarními kytičkami. Hledání kytiček v přírodě.


Básně a říkadla a písničky:

Básničky: Sněženka, Počítání jarních kytiček

Písničky: Na jaře; Jarní písnička; Jaro, léto, podzim, zima


 Akce na tento měsíc:

Lekce plavání (4. 3.; 11.3.; 18.3. – zrušeno – bude náhradní termín v květnu; 25.3.) 

Divadlo v MŠ Máchovo nám. – Václav a slimák (12.3.)

Městská knihovna Děčín (21.3.)

Keramika (27.3.)  

Rozhýbejme celé tělo - cvičení v tělocvičně v ZŠ Máchovo nám. (28.3.)


ÚNOR

Rozvíjení řečových schopností a jazykových dovedností, a to jak receptivní (porozumění poslechu), tak produktivní (tvorba pojmů, mluvený projev, vyjadřování). Toto období je úzce spjato s pohádkami, které dětem pomáhají vnímat spravedlnost a pravdu, rozlišovat dobro a zlo. Podporují se spontánní pohybové aktivity a dětem se poskytuje dostatek příležitostí k samostatnému vyjadřování.

Vedle jazykového rozvoje se podporují také spontánní pohybové aktivity, které jsou důležité pro celkový harmonický vývoj dítěte. Dětem je poskytován dostatek příležitostí k samostatným řečovým projevům, ať už ve formě vyprávění, diskuzí nebo dramatizace. Tyto aktivity dětem napomáhají nejen v rozvoji vyjadřovacích schopností, ale také budují jejich sebevědomí a učí je efektivně komunikovat s ostatními.

Integrovaný blok: Sněhulákovy úkoly / Pohádkové úkoly

Téma: Myška a zimní příroda

            Ptáčci v zimně

Téma: Pohádkový svět

Podtéma: Červená Karkulka

                  Tři prasátka 

                  Bouda budka

Cíl: Podpora a rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností, a to jak verbálních, tak neverbálních, s důrazem na samostatný projev, aktivní naslouchání a efektivní spolupráci s ostatními.


 Básně a říkadla, písničky:

opakování: Vrabec a sýkorka, Vrabec, Na naší zahradě, Huboval vrabčák..


Nová básnička:

Perníková chaloupka

„Odkud ten náš holub letí?“

„Letím z lesa, milé děti, vrkú, vrkú, vrkú.

„Cos tam viděl, holoubku?

„Perníkovou chaloupku u černého smrku.“

„Viděls také Mařenku?“

„Jakpak by ne, holenku! Viděl jsem ji, s Jeníkem kmili se perníkem.“

„A když z okna na zahradu vystrčila baba bradu, nebáli se, holoubku?“

„Kdepak! Zamkli chaloupku na cukrový klíč –  a už byli pryč!“


Akce na tento měsíc:

Vyšetření zraku - Prima Vizus (termín z 5.2 se přesouvá na 4. 4. z důvodu nemoci)

Plavání 1. lekce (25.2.)

Keramika (26.2.)

Masopust v MŠ (27.2.)


LEDEN

Na začátku měsíce si s dětmi budeme povídat o svátku Tří králů. V tomto období se zaměříme na rozvoj pohybových dovedností, a to jak hrubé, tak jemné motoriky. Seznámíme děti s charakteristikami zimního období a sporty, které jsou s ním spojené. Budeme podporovat zdravý životní styl, vytvářet kladný vztah k přírodě a zvířatům a ukazovat, jak zimu využít k zábavě a posílení zdraví. Děti se seznámí s vlastnostmi sněhu a ledu a naučí se zásadám bezpečného chování při zimních sportech.

Integrovaný blok: Sněhulákovy úkoly

Téma: Co dělala Myška po vánocích

Podtéma: Tři králové

Téma: Zimní sporty /Myška a zimní příroda

Podtéma: Jak myška jela na hory

                 Myška a olympiáda

Téma: Myška a zimní příroda

                 Ptáčci v zimně

Cíl: Vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví. Poznat proměny zimní přírody, sledovat přírodu a své okolí v čase zimy. Pozorovat ptáčky a vědět, jak o ně pečovat v zimním období.

Básně a říkadla, písničky:

Říkanka o králi

Pan král sedí na trůnu, na hlavě má korunu.

Plášť zapnutý knoflíčkem, v ruce žezlo s jablíčkem.


Sněhuláček panáček

Sněhuláček panáček má na hlavě plecháček.

Místo očí uhlíky a až dolů knoflíky.

Chodí, chodí bos a má dlouhý nos.


Chumelenice

První vločka, druhá, třetí, z nebe právě na zem letí.

Jedna vedle druhé sedá, volné místo ještě hledá.

Na strom, střechu, silnici, udělají čepici.


Rukavičky

Když se venku ochladí, mně to vůbec nevadí.

Obléknu si rukavičky, co jsem dostal od babičky.

Venku mě pak nezebe, jedny mám i pro tebe.


Vrabec

Čimčarára, čim, čim, čim,

co mám dělat dobře vím.

Vyskočím si na okýnko,

sezobnu si jedno zrnko.

Čimčarára, čim, čim, čim,

potom zase uletím.

Čimčarára, čim, čim, čim,

že je zima, já už vím.

Moje šaty z peříček,

profoukl mi větříček.

Čimčarára, čim, čim, čim,

hodné děti poprosím,

schovávejte drobečky pro ubohé vrabečky.

Písničky: 

Huboval vrabčák na zimu, že nemá žádnou peřinu.

Na naší zahradě


Akce na tento měsíc:

Tří králová koleda  (6.1.)

Keramika (14.1.)


PROSINEC

Integrovaný blok: Čertíkovy úkoly

Téma: Adventní čas

Podtéma: Peklo, peklo, peklíčko

                  Mikuláš

                 Jak se myška připravovala na Vánoce

                 Myška a Vánoce

Cíl: Seznámení s tradicemi a zvyky

Vstupujeme do krásného období, kdy si připomínáme tradice, zvyky a moudrosti našich předků. Tento čas nám nabízí příležitost, jak upevnit vztahy mezi dětmi, v rodině, přáteli a okolím. Společně si ukážeme, že kouzlo Vánoc není jen o dárcích, ale především o myšlenkách na druhé, o radosti z dávání a o společně strávených chvílích.

Budeme tvořit, zpívat a hrát si. Pomocí výtvarných, hudebních i dramatických aktivit se ponoříme do vánoční atmosféry. Dozvíme se, co znamenají pranostiky, a poznáme zvyky, které patří k Vánocům – třeba proč se lije olovo nebo krájí jablíčko. Společně připravíme vánoční výzdobu, vyrobíme dárečky a užijeme si radostné chvíle plné veselí.

Tento čas nás naučí nejen tvořit, ale také sdílet a radovat se z maličkostí. Pojďme společně objevovat kouzlo tradic a Vánoc.

Básně a říkadla, písničky: 

Hudry, hudry čert nám leze do chalupy

Anděl seděl na obláčku

Čerte, čerte rohatý

Kapří vánoce

Vánoční stromeček

Dva mrazíci 

Akce na tento měsíc:

Vánoční trhy na ZŠ Máchovo nám. (3. 12. 2024)

Keramika (3.12.2024)

Čertovský rej dopoledne (5.12.2024)

Čert a Mikuláš ve spolupráci se ZŠ Malšovice (5.12.2024)

Vánoční besídka a trhy (12.12.2024)


LISTOPAD

Integrovaný blok: Větříčkovy úkoly

Téma: Život v lese

Podtéma: Myška na houbách

                 Myška a deštivý mrak

                Jak myška pouštěla draka

Cíl: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou a neživou přírodou, k lidem, ke společnosti.

Pečlivě pozorovat přírodu, pečovat o rostliny a živočichy, získávat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a aktivně přispívat k ochraně přírody a všech živých tvorů.

Děti vhodným a srozumitelným způsobem seznamovat s lesním ekosystémem, místními zvířaty a rostlinami, ročními obdobími a jejich charakteristickými rysy (jako jsou počasí, plodiny, druhy zvířat, rostliny, podzimní aktivity a lidové tradice). Představovat dětem krásu a význam podzimu pro přírodu, člověka a jeho zdraví. Rozvíjet jejich poznání pravidel společenského soužití a možností jejich spoluvytváření v přirozeném sociokulturním prostředí. Pomáhat jim porozumět základním projevům neverbální komunikace obvyklým v tomto prostředí a posilovat schopnost žít a spolupracovat ve společenství ostatních lidí.

 

Básně a říkadla, písničky: 

Papírový drak

Vyletěl si pyšný drak

Starý medvěd vzdychá

Pavouk

Akce na tento měsíc:

Drakiáda

Keramika (5.11.2024)

Městské divadlo Děčín – představení Krysáci (18.11.2024)

Divadelní představení v MŠ – „Pan Nadlesní sází stromy“  (13.11.2024)

Přípravy na Vánoční dílničky a besídku


ŘÍJEN

Integrovaný blok: Jěžečkovy úkoly

Téma: Ovoce a zelenina

Podtéma: Co se myšce urodilo na zahrádce

Téma: Zvířata na podzim

Podtéma: Jak se myška s ježečkem připravovaly na Halloween

                 Jak Myška s pavoučkem pletli pavučinu   

Cíl: I v tomto období je důležité zaměřit se na adaptaci nových dětí a upevňování třídních pravidel. Tento měsíc je převážně věnován tématu ovoce a zeleniny a jejich významu pro zdraví. Nezapomeneme také na blížící se Halloween, karneval a společné dýňování s rodiči. 

Básně, říkadla, písničky: Lečo, Kutálí se brambora, Draku,draku…, Šel zajíček podél plotu, Buchy, buchy buch…, opakování písniček např. Starý medvěd vzdychá, Kalamajka, Proč kopřiva pálí, Na naší zahradě aj.

Akce na tento měsíc:

Divadlo v MŠ Máchovo nám – O ptačím sněmu (3.10.2024)

Keramika (10.10.2024)

Halloweenský karneval (dopoledne 24.10.2024)

Dýňování a halloweenské tvoření s rodiči (odpoledne 24.10.2024)


ZÁŘÍ

Integrovaný blok: Školníčkovy úkoly

Téma: Moje školka

Podtéma:  S myškou do školky

                   Jak myška s dětmi tvořila třídní pravidla

                    Co dělají myšky celý den 

                   Co se myšce urodilo na zahrádce

Cíl: Přivítat všechny děti a připravit jim radostný vstup do mateřské školy. Osvojovat si dovednosti k podpoře osobní pohody. Uvědomit si, že není jediné, že je součástí skupiny, která stanovuje určitá pravidla, spolupodílí se na pravidlech a učí se je dodržovat.
V těchto týdnech se zaměříme hlavně na adaptaci dětí na prostředí MŠ, ve kterém budou děti trávit nově čas, seznámí se s personálem, který se o ně bude starat. Společně budeme vytvářet pravidla třídy a postupně je upevňovat.

Básně a říkadla s pohybem: Malá myška spala v trávě; Dobrý den, dobrý den; Myšky chodí tuze tiše; Had leze z díry; Kolo, kolo mlýnské;

Akce na měsíc září:

- Balónkové přivítání

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Červenec - srpen 2024 přejeme krásné prázdniny 

Červen

Třídní akce:

  • pondělí 3. 6. - oslava k vystoupení dětí na Akademii

  • úterý 4. 6. - čtení dětí ze ZŠ Malšovice

  • středa 5. 6. - náhradní termín keramiky

  • pátek 7. 6. - dětský den na ZŠ Máchovo náměstí (děti z 8. tříd si pro děti z MŠ připraví soutěže a zábavu na zahradě školní družiny - bližší informace doplníme)

  • úterý 18. 6. - Zahradní slavnost - Rozloučení s předškoláky - program začne v 15:30

  • pondělí 24. 6. - hledání pokladu

Květen

Třídní akce:

  • středa 1. 5. a 8. 5.  - státní svátek

  • pondělí 6. 5. - Den pro mou maminku  a tatínka - odpolední akce s rodiči na zahradě MŠ

  • sobota 11. 5. - zápis do MŠ ( ve školce na Máchovce )

  • středa 22. 5. - keramika

  • čtvrtek 23. 5. - celodenní výlet do indiánské vesničky v Růžové 

  • čtvrtek 30. 5. - vystoupení v městském divadle - AKADEMIE

  • pátek 31. 5. - balónková Evička a po svačině dětský den organizovaný ZŠ Malšovice na zahradě MŠ 


Duben

Třídní akce:

  • středa 3. 4. - návštěva předškoláků v ZŠ Malšovice

  • středa 10. 4. - náhradní termín keramiky

  • středa 24. 4. -  keramika

  • čtvrtek 25. 4. - den pro mou maminku a tatínka - přesunuto na 6. 5. 

  • pondělí 29. 4. - pálení čarodějnic odpoledne s rodiči


Březen


Třídní akce:

  • pátek 1. 3. - návštěva Českého červeného kříže v naší MŠ
  • úterý 5. 3. - návštěva knihovny v Podmoklech - březen = měsíc knihy
  • středa 6. 3. - projektový den - Malý inženýr
  • úterý 12. 3. - Divadlo Děčín - Rákosníček a jeho rybník
  • čtvrtek 14. 3. - keramika
  • úterý 19. 3. - projektový den v IQ Parku Liberec
  • pátek 29. 3. - státní svátek - Velký pátek

Únor


V tomto měsíci budeme upevňovat znalosti z povolání, nezapomeneme se zaměřit také na lidské tělo a  naše smysly. Neopomeneme nadále posilovat přirozené poznávací city (zvídavost, radost, zájem). Taktéž budeme rozvíjet
schopnost vyjádřit své pocity, dojmy, prožitky. Budeme nadále rozvíjet
pohybové schopnosti. 

Nezapomeneme si připomenout, co patří mezi naše tradice – Masopust.

Uvědomujeme si, že svět má svůj řád. Chápe, že zájem o to, co se děje
kolem, činorodost, pracovitost a podnikavost jsou přínosem. 

Učíme děti chápat, že se chováme při setkání s neznámými lidmi či v
neznámých situacích obezřetně. Nevhodné chování nebo komunikaci,
která není dítěti příjemná, umět odmítnout.

Cíl: rozvíjení interaktivních a komunikativních dovedností verbální i
neverbální. Rozvoj užívání smyslů. Rozvoj hrubé a jemné motoriky.

Tematický blok: Pohádkové úkoly

Podtéma:

  • Jaké povolání Myška zná
  • Myška u doktora 
  • Myška a Masopust


Třídní akce:

  • Keramika (21.2)
  • Projektová den „Malý inženýr“ (23.2.)
  • Předběžný termín akce 27.2.
  • Karneval v dopoledních hodinách
  • Masopustní veselí (masky dobrovolné, akce v odpoledních hodinách)
  • Třídní schůzky v úterý 20.2. v 15:30hodin

Leden


V tomto období se zaměříme na pohybové dovednosti v oblasti hrubé i
jemné motoriky, budeme si osvojovat poznatky o zimním období a
sportu s ním spojeném. Přispíváme k vytváření návyků zdravého
životního stylu. Vytváříme kladný vztah k přírodě a živočichům. Vedeme
děti k poznání, jak zimu využíváme k zábavě a upevnění zdraví.
Poznáváme vlastnosti sněhu a ledu. Dětem vysvětlujeme zásady
bezpečného chování při zimních sportech.

Cíl: vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví

Tematický blok: Sněhulákovy úkoly


Podtéma:

  • Tři králové
  • Myška jela na hory
  • Myška na Olympiádě
  • Jak Myška stavěla dům 
  • Jaká povolání Myška zná

Třídní akce:

  • Tři králové (5.1.)
  • Projektový den „Stavitel města“ (22.1.)
  • Keramika (25.1.)

Prosinec


V adventním čase se zaměřujeme na historii Vánoc, předvánoční a vánoční tradice a zvyky. Společně získáváme poznatky o okolním světě, zimní přírodě, o časových pojmech. Součástí adventu je i příchod Mikuláše, čerta a anděla. V těchto dnech ve školce děti malují jednotlivé postavy. Ve spolupráci s rodiči se připravují potřebné věci k vánoční besídce. Příprava vystoupení dětí na vánoční besídku. Realizace vánočních tvořivých dílniček.
Všechny činnosti jsou motivovány obdobím adventu a Vánoc. Učitelka s dětmi vhodně připravuje prostředí pro období adventu. Děti mají možnost sdělovat dojmy a prožitky. Učitelka podporuje vzájemné sympatie dětí a dětská přátelství. Při mnoha příležitostech s rozvíjí umělecké dovednosti.


Cíl: přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky

Tematický blok: Čertíkovi úkoly


Podtéma:

  • Mikuláš – Mikulášská nadílka
  • Vánoce, Advent a tradice – Jak se myška připravovala na Vánoce Vánoce
  • Advent a tradice – Myška a Vánoce

    Třídní akce:
  • Mikulášská nadílka (4.12.)
  • Keramika (6.12.) – zrušeno pro nemoc, náhradní termín bude v lednu
  • Pohádka na Děčínském zámku – „O zlatém prasátku“
  • Vánoční besídka a trhy (13.12.) od 15.30 hod
  • Vánoční trhy na ZŠ Máchovo nám. (14.12.)
  • Vánoční nadílka (18.12.)

Listopad


Integrovaný blok: Podzim v lese


Cíl: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s
environmentální výchovou a chránit přírodu, živé tvory apod.
Přiměřeným a srozumitelným způsobem seznamovat děti s ekosystémem lesa, se zvířaty
rostlinami, ročními obdobími a pro ně charakteristickými rysy (počasí, plodiny, zvířata,
rostliny, podzimní aktivity, lidové tradice). Přibližovat dětem krásu a význam podzimu pro
přírodu, člověka a jeho zdraví, poznávání pravidel společenského soužití a jejich
spoluvytváření v rámci přirozeného sociokulturního prostředí, porozumění základním
projevům neverbální komunikace obvyklým v tomto prostředí, rozvoj schopnosti žít ve
společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství
(ke třídě, k rodině, k ostatním dětem) a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto
společenství uznávané, posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z
objevování apod.), vytváření zdravých životních návyků a postojů jako základů zdravého
životního stylu, poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si
vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti).
Podporovat slovní zásobu, učit se ovládat a vyjadřovat své pocity a prožitky, učit se řešit
problémy a úkoly, rozvíjet kreativní myšlení, fantazii, podporovat dětskou tvořivost.

Tematický blok: Větříkovy úkoly


Podtéma:

  • Co všechno myška našla při procházce v lese. (Plody lesa)
  • Co všechno se myška dozvěděla o lese. (Život v lese)
  • Jak myška uspávala zvířátka.

Třídní akce:

  • Čtení dětí ze ZŠ Malšovice (2. 11. 2023)
  • Plavecký kurz (7. 11. – 9 lekce plavání a 14. 11. – 10 lekce plavání – mohou se rodiče přijít podívat na plaváčka)
  • Čtení dětí ze ZŠ Malšovice (9. 11. 2023) 
  • Keramika (8. 11. 2023)
  • Projektový den „Život v lese“ (13. 11. 2023)
  • Dopolední vánoční dílničky pro děti
  • Drakiáda – Spolupráce s rodiči, domácí výroba draka (pouze jako dekorace :))

Říjen

Integrovaný blok: Podzim ve školce

Cíl: Pozorování změn v přírodě a získávat informace v souladu s environmentální výchovou. Podporovat kladný vztah k přírodě a živým tvorům. Poznáváme a pojmenováváme ovoce a zeleninu, objevujeme význam pro zdraví člověka. Budeme se snažit o poznání stromů a plodů. Seznamujeme se s ročním obdobím a změnami počasí, s ochranou našeho zdraví, které s tím souvisí (oblékání, strava.). Seznámíme se s tím, jak se zvířátka připravují na zimu.

Tematický blok: Ježečkovy úkoly

Podtéma:

  • Co myšička sklidila na zahrádce – Ovoce
  • Co myšička sklidila na zahrádce – Zelenina
  • Jak myška s pavoučkem pletla pavučinu
  • Jak myška s ježečkem se připravují na Halloween

Třídní akce:

  • Plavecký kurz (úterky)
  • Vaření rýmovníkového sirupu
  • Pečení jablečného závinu 
  • Keramika (11. 9. 2023)
  • Čtení dětí ze ZŠ Malšovice (19. 10. 2023)
  • Focení dětí 23. 10. 2023

Kalendář akcí

Kontaktovat zaměstnance

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Zavřít